| D-vitamin szintjüktől is függhet a mellrákos páciensek túlélési esélye |
|
| 2012.06.11. 12:54 | Szerző: MTI |
|
|
|
|
|
|
|
|
| A D-vitamin vérszintjétől is függött, hogy mellrákkal diagnosztizált nők mennyi ideig élték túl betegségüket - állapították meg belga kutatók statisztikai elemzésükben. |
A tanulmányba bevont 1800 nő közül azok, akik vérében a rákbetegség megállapításakor a D-vitamin szintje magasabb - milliliterenként 30 nanogrammnál több - volt, mintegy fele akkora valószínűséggel haltak meg öt éven belül, mint azok, akiknél a diagnózis idején ennél kisebb volt. A kapcsolat fennállását erősíti, hogy a D-vitamin szintjének minden 10 nanogramm/milliliteres növekedésével 20 százalékkal csökkent a nők halálozási kockázata a tanulmány idején. A kutatók azonban hangsúlyozták, hogy a megállapított kapcsolat nem jelent feltétlenül ok-okozati összefüggést a D-vitamin vérszintje és a túlélési esély között - számolt be róla a HealthDay című amerikai ismeretterjesztő portál (www.healthday.com). A tanulmány részletes eredményét a szerzők a Carcinogenesis című szakfolyóirat legutóbbi számában tették közzé.
|