2013. május 22., szerda - Júlia, Rita
Deviza:  
EUR/HUF 290,39 USD/HUF 225,63 CHF/HUF 233,09
Mobilon:  hir3.hu/mRSS
Irodalom  Kiállítás  Fesztivál  Film  Hitel-lízing  Divat  Lakberendezés  Női napozó  Vásárlás  Autó  Apró
A mediterrán étrend jótékony hatással van az életminőségre
2012.06.02. 10:41  |  Szerző: MTI
Életmód
 nyomtat  |   | 
A mediterrán étrend egyértelműen jótékony hatással van a mentális és a fizikai egészségügyi állapotra - derült ki egy új tanulmányból.

Az alappilléreit tekintve gyümölcsök, zöldségek, hüvelyesek (bab, zöld-, és csicseriborsó, lencse), halak, olívaolaj és magvak fogyasztásán alapuló mediterrán étrendről már korábban bebizonyították, hogy jótékony hatással van az egészségre, ami megnyilvánul a krónikus betegségek kialakulására való kisebb hajlamban, illetve az alacsonyabb halálozási arányban.
A Las Palmas de Gran Canaria Egyetem és a Navarrai Egyetem szakemberei ezúttal azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a mediterrán étrend az emberek életminőségére. A tanulmány több mint 11 ezer egyetemista bevonásával készült, akiket négy éven keresztül követtek figyelemmel a kutatók - olvasható a ScienceDaily ismeretterjesztő hírportálon (http://www.sciencedaily.com).
"A fejlett országok társadalmainak fokozatos elöregedése még inkább érdekessé teszi azoknak a tényezőknek a felkutatását, amelyek javíthatják a helyi lakosság életminőségét, illetve egészségügyi állapotát" - mutatott rá Patricia Henríquez Sánchez, a tanulmány vezető szerzője. A szakemberek a kutatás kezdetén feljegyezték a résztvevők táplálékbeviteli adatait, majd a négyéves vizsgálati időszak lezárultával a diákok kérdőív révén értékelték saját életminőségüket.
A pontos eredmények elérése érdekében az egyetemistáknak strigulázniuk kellett az általuk fogyasztott ételeket: míg a zöldségek, hüvelyesek, magvak, gyümölcsök, gabonafélék és halak pozitív, addig a húsok, tejtermékek és alkoholok negatív értékelést kaptak.
A European Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban részletesen közölt eredmények szerint akik többször döntöttek a mediterrán étrend mellett, azok magasabb értéket értek el az életminőségükre vonatkozó kérdőívben fizikai és mentális közérzetük szempontjából.
Mint arra Henríquez rámutatott, a mediterrán ételpiramis a naponta, hetente vagy csupán alkalmanként fogyasztandó ételeket kombinálja. A főétkezésekből sosem szabad hiányoznia a gabonák, gyümölcsök és zöldségek, illetve tejtermékek alkotta alaptriónak. Naponta 1,5-2 liter víz fogyasztása ajánlott, emellett fontos, hogy a magas tápanyagértékű olívaolaj legyen a legfőbb zsírforrás.
A mediterrán étrend emellett bor és egyéb erjesztett italok mérsékelt  fogyasztását ajánlja. A sovány húsok és a tojás mind magas minőségű állati fehérjeforrások, a halak és egyéb tengeri gyümölcsök úgyszintén jótékony hatású zsírokat tartalmaznak. Az ételpiramis tetején a cukrok, édességek, péksütemények és cukrozott üdítőitalok sorakoznak, amelyeket csak alkalmanként és akkor is kis mennyiségben ajánlott fogyasztani.


Moderálást kérek '' ''-i hozzászólására.
Kérjük adja meg a nevét:
Kérjük pár szóval indokolja a kérését:
 
 
Életmód
Miért nem merjük megélni érzelmeinket?
Manapság nagy divatja van az önismeretnek. Se szeri, se száma a különféle önismereti kurzusoknak. Mindenféle tanfolyamok hirdetik: fontos cél önmagunk keresése, és valós megismerése. De nem csak egyfajta illúzióról van-e szó, amelyre egy egész üzletág épült?
Hátfájás ellen kis tornával is küzdhetünk
A legtöbb gerinctáji panaszt nem komoly betegség okozza, Elég némi stressz, rossz tartás, mozgásszegény életmód, és máris kellemetlenül érezzük magunkat. A mozgás a legjobb terápia: győzzük le a fájdalmat, és mozgassuk át a gerincünket!
Pánik helyett tabletta!
Sokan összekeverik az úgynevezett abortusztablettát az esemény utáni tablettával. Pedig a kettő közel sem azonos! Míg az előbbi nálunk nem kapható, az utóbbi hozzáférhető.
 
 
Vásárlás
PHILIPS PD7060/12 hordozható DVD lejátszó
43 000 Ft
SAMSUNG PS51F4500
186 000 Ft
 
Divat
Romantikus elegancia
Örök hosszú
Keverd a mintákat
Hajkiegészítők 2013
24 óra hírei
09:06   
Új, nagyobb helyszínen tartják a szegedi Déja Vu fesztivált
08:31   
Baleset miatt teljes útzár van az M0-s soroksári lehajtójánál
08:22   
Nem közlekednek a vonatok Miskolc és Sajókeresztúr között
07:47   
Két kamion ütközött a 86-os főúton Nemesbődnél, a fél útpályát lezárták
07:25   
Észak-Korea elengedte a kínai halászokat
05:01   
Kábellopás miatt késnek a vonatok a ceglédi vonalon
 
Kiállítás
Boromisza Tibor emlékkiállítás
Boromisza Tibor festőművész a nagybá-nyai művésztelep kiváló tehetségű művésze, akit a 20. századi magyar művészettörténet ...
 
Guido Vedovato: Rejtőzködő Itália
Az olasz Guido Vedovato az egyik legismertebb kortárs naiv festőművész és szobrász. Közgazdásznak tanult, művészeti képzésben ...
 
 
Női napozó
Így kapcsold erotikára az agyad!
Még a minden tekintetben összeillő szerelmes párokat is rengeteg külső hatás tudja letéríteni a szenvedély útjáról.
 
Friss kommentek
Kábellopás miatt késnek a vonatok a ceglédi vonalon
Máris indulnak a trafikperek
Döntött a kormány a nők 40 év munkaviszony utáni nyugdíjba vonulásáról
Bírálta Orbán kijelentését a német külügyminiszter és a német sajtó
Fidesz: 40 év munka után mehessenek nyugdíjba a nők
Bajnai szerint egy év múlva "elzavarják" a kormányt
Orbán: béremelés a háziorvosoknak és a tanároknak
Labdarúgó NB I - Paksi sikerével versenyben maradt a dobogóért a Debrecen
Az amerikai Jabil tiszaújvárosi gyára százával vesz fel munkásokat
Eurovíziós Dalfesztivál - ByeAlex döntős
 
Kultúra
Trisztán és Izolda
Balázs Zoltán a Jean Cocteau által feldolgozott Trisztán és Izolda elemi erejű történetét fiatal szlovén színészekkel állította ...
 
Építészet és design
Lakás az Upper East Side-on
A hagyományoktól jelentősen eltérő, szokatlanul magas belterekkel rendelkező otthont mutatunk be most kedves olvasóinknak.
 
Legolvasottabb cikkek
Több tucatnyira emelkedett az oklahomai tornádó halálos áldozatainak száma
Észak-Korea elengedte a kínai halászokat
Baleset miatt teljes útzár van az M0-s soroksári lehajtójánál
Két kamion ütközött a 86-os főúton Nemesbődnél, a fél útpályát lezárták
Kábellopás miatt késnek a vonatok a ceglédi vonalon
A Fehér Házban április óta tudtak hivatalosan az adóhatósági belső vizsgálatról
Stratégiai megállapodást köt a kormány a Sanofival
Nem közlekednek a vonatok Miskolc és Sajókeresztúr között
 
 
 
 
TOVÁBBI OLDALAINK
 
Női napozó  I  Alföldapró  I  AlföldPláza  I  Napi hírkereső  I  Borika  I  Lakáskínálat  I  Citromlap  I  Alföldautó  I  Divatláz
 
 
ROVATOK
 
Itthon  I  Nagyvilág  I  Gazdaság  I  Sport  I  Bulvár  I  Életmód  I  Kultúra  I  Film  I  Kiállítás  I  Tudomány
 
 
AJÁNLOTT
 
PARTNEREINK
 
 
SZOLGÁLTATÁSOK
 
Apróhirdetés  I  Vásárlás
2008-2013 Adept Média - Minden jog fenntartva.  I  Felhasználási feltételek és jogok  I  Kapcsolat  I  Médiaajánlat  I  Témalista  I  XML