2012. május 17., csütörtök - Paszkál
Deviza:  
EUR/HUF 296,15 USD/HUF 232,82 CHF/HUF 246,58
Mobilon:  hir3.hu/mRSS
Irodalom  Kiállítás  Fesztivál  Hitel-lízing  Divat  Lakberendezés  Női napozó  Vásárlás  Autó  Apró
Tanulmány: szennyezett levegőjű napokon kiugróan sok a szélütés
2012.02.15. 17:04  |  Szerző: MTI
Életmód
 nyomtat  |   | 
Harmadával több idős ember halt szennyezettebb levegőjű napokon, mint jónak minősített légszennyezettség mellett - idézte egy amerikai vizsgálat eredményét a The Daily Telegraph című brit napilap online kiadása.

A tanulmányhoz 1705, átlagosan 71 éves bostoni nő orvosi adatait elemezték a kutatók, és úgy találták, hogy a közepes légszennyezettségű napokon 34 százalékkal többen kaptak szélütést, mint a jó levegőjű napokon.
Kiderült az is, hogy a nagyobb szennyezettségi értékek mérését követően 12-24 órán át volt emelkedett a kockázat. Gregory Wellenius kutatásvezető szerint már az Egyesült Államokban engedélyezett légszennyezettségi értékek mellett is növekszik az ischemiás (érelzáródás miatti) szélütések kockázata.
A tanulmány, az Archives of Internal Medicine című orvosi folyóiratban jelent meg, amelynek ugyanezen számában egy másik vizsgálatsor arra utalt, hogy a szennyezett levegő idősebb nőknél növeli a kognitív hanyatlás kockázatát is. A chicagói Rush Egyetem és a bostoni Harvard Egyetem kutatóinak megállapítása szerint, ha valaki hosszabb távon szennyezett levegőnek van kitéve, akkor gyorsabb lehet nála az időskori szellemi hanyatlás.


Moderálást kérek '' ''-i hozzászólására.
Kérjük adja meg a nevét:
Kérjük pár szóval indokolja a kérését:
 
 
Életmód
Pusztulnak a fenyőerdők Erdélyben
A szakemberek keresik a magyarázatot arra, hogy az erdélyi fenyőerdőkben miért jelennek meg a kiszáradt fenyők által kirajzolt, hatalmas barna foltok - írja a Krónika napilap.
A természettel való kapcsolat hiánya növelheti az allergiás esetek számát
Túl keveset találkoznak a gyerekek a természeti környezettel, ez vezethet az allergiás és asztmás esetek számának emelkedéséhez - vélik finn kutatók.
Eltűnt az egészséges étrend?
Egészségesebben táplálkoznak a gyermektelen felnőttek, mint a csemetéikkel együtt élő szülők. Legalábbis erre enged következtetni az Amerikai Táplálkozástudományi Társaság (American Seciety for Nutrition) felmérése. A társaság tanulmányából kiderül, hogy a gyereket nevelő, s velük egy háztartásban élő felnőttek több telített zsírsavakban gazdag élelmiszereket esznek.
 
 
Vásárlás
Sodastream GENESIS TITAN/SILVER
22 990 Ft
PANASONIC TX-P42VT30E
341 000 Ft
 
Divat
Kirsten Dunst
Kaley Cuoco
Színterápia
Dianna Agron
24 óra hírei
13:40   
Pénzügyi csúcstalálkozó - Az adócsomag nem segíti a növekedést
13:37   
Solar Radar: nyeletlen baltaként zuhan az euró
13:37   
Vedomosztyi: Putyin első távolabbi útja mégsem Kínába vezet
13:31   
Kormányszóvivő: folyamatos a figyelem a kkv-szektor hitelezésének megindulása érdekében
13:20   
Szabó Máté: sok a nemzetiségi panasz a Rábavidéken
13:20   
Görög válság - Németországnak ezermilliárd euróba kerülhet az euróövezet szétesése
 
Kiállítás
Felsmann István: 131.300 db
A fiatal művészeket felkaroló BAH - Bring the Art Home program résztvevője, Felsmann István nemrég Bécsben szerepelt csoportos ...
 
Sipos Marica: Trauma
Sipos Marica Trauma című kiállítása egy olyan helyspecifikus installációfolyam, melyet a BTM-Budapest Galéria Kiállítóháza, ...
 
h i r d e t é s
 
Női napozó
Villámdiéta zöldségekkel! - mínusz 50 dkg naponta
A zöldséges fogások feltöltenek friss erővel, miközben néhány fölösleges kilótól is megszabadulhatunk.
 
Friss kommentek
Az amerikai Jabil tiszaújvárosi gyára százával vesz fel munkásokat
Matolcsy: "évtizedekre konszolidáltuk az államháztartást"
OGY - OEP: további 77 milliárd forintos megtakarításra lesz szükség a jövő évi gyógyszerár-támogatásban
A plágiumgyanút vizsgáló bizottság nem tud érdemi határozatot hozni Gyurcsány szakdolgozatáról
DK: megdőlt a Gyurcsánnyal szembeni plágiumvád
NAV: az eddig beérkezett szja-bevallások közül minden negyedik hibás
Menetrend szerinti buszt rongált meg egy részeg férfi Zákányszéken
Fidesz: 40 év munka után mehessenek nyugdíjba a nők
Növelni akarja a termelésben a nők arányát az Audi Hungária
Felfüggesztették a papi szolgálat alól a bólyi plébánost
 
Kultúra
VI. Kaposvári Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé
Az egyhetes programsorozat alatt nemcsak a Csiky Gergely Színház színpadain mutatnak be darabokat, hanem szabadtéri helyszíneken ...
 
Építészet
Az "Y" ház Japánból
Az "Y" fantázianévvel megáldott épületet egyaránt használható lakóotthonként, de irodaházként is - a tulajdonos döntésére lett bízva, mit szeretne az épületből az átadást követően kihozni.
 
Legolvasottabb cikkek
A Skandináv lottó nyerőszámai és nyereményei
Új KRESZ-t alkotnak
Női kézilabda NB I-döntő - Bajnoki arannyal vigasztalódott a Győr
Hullaházat csinálnak egy általános iskolában
Szinte minden Jobbik-szervezet Vona Gábort jelölte pártelnöknek
Magukat fiatalkorúnak valló határsértőket fogtak el Ásotthalomnál
NFÜ: gyors ütemben halad az uniós források kiírása
Solar Radar: nyeletlen baltaként zuhan az euró
MNB: a GDP 78,9 százalékán állt az államadósság március végén
Görög válság - Németországnak ezermilliárd euróba kerülhet az euróövezet szétesése
 
 
 
 
TOVÁBBI OLDALAINK
 
Női napozó  I  Alföldapró  I  AlföldPláza  I  Napi hírkereső  I  Borika  I  Lakáskínálat  I  Citromlap  I  Alföldautó  I  Divatláz
 
 
ROVATOK
 
Itthon  I  Nagyvilág  I  Gazdaság  I  Sport  I  Bulvár  I  Életmód  I  Kultúra  I  Film  I  Kiállítás  I  Tudomány
 
 
AJÁNLOTT
 
PARTNEREINK
 
 
SZOLGÁLTATÁSOK
 
Apróhirdetés  I  Vásárlás
2008-2012 Comeon Média - Minden jog fenntartva.  I  Felhasználási feltételek és jogok  I  Kapcsolat  I  Médiaajánlat  I  Témalista  I  XML